teisipäev, detsember 02, 2008

Vexille - Bekushiru: 2077 Nihon sakoku

Eile pärast kahe vägahea 9-pallise, kuid verevalamisrohke filmi (Palestiina põgenikelaagris toimepandud genotsiidist pajatav "Valss Bashiriga" ja Rio de Janeiro BOPE narkosõjafilm "Eliitrühm") vaatamist vajasin midagi ebareaalsemat, nagu kesköine seanss Jaapani arvutianimatsiooniga "Vexille".
Sci-Fi filmide korral ei saa mööda võrdlusest Matrixi filmidega. Kui Matrixis võitles inimene arenenud tehisintellektiga arvutite vastu, siis siin androidide vastu. (Android on robot, mis on disainitud nägemaks välja nagu inimene).

Kohati päris tõetruu arvutianimatsioon kihutab tagaajamislikult tapvas tempos ja pakub ka vägivalda. Filmis tegeleb Jaapani Daiwa korporatsioon (Eestis on Daiwa nimi 11 aasta taguse Hoiupanga afääri tõttu halvaendeline) ülemaailmselt keelatud robotite ja androidide arendamisega ning on jõudnud inimese jäljendamiseni isegi raku tasemel.

Aastal 2077 on Jaapan olnud muust maailmast isoleeritud juba 10 aastat. Selle aja jooksul pole ühtegi välismaalast lubatud Jaapani territooriumile. Seda on võimaldanud erakordselt võimas tehnoloogia, millega piiril skaneeritakse iga sisenev laev või lennuk läbi ja riigis toimuvat ei saa jälgida ka kõige moodamate luuresatelliitidega.

Ülimalt salastatud ja laialdaselt androidide arendamisega tegelev "riik" ehk Daiwa korporatsioon tekitab hirmu. Ameerika luureorganitel on tõsised kahtlused, et Jaapanis ollakse androiditehnoloogiaga nii kaugel, et see seab ohtu kogu maailma turvalisuse. Kas ei ähvarda sealt oht inimkonnale?

Kõiki leppeid rikkudes otsustab S.W.O.R.D. saata Jaapani digitaalse tulemüüri taha oma eliitsõdurite tiimi. Paraku avastatakse nad kohe ja satuvad tugeva rünnaku alla. Tiimi naissõdalane Vexille on ainus, kellel õnnestub kaaslaste tulistamise katte varjus põgeneda.

Veel mõned järele jäänud inimjaapanlaste riismed osutavad androididele vastupanu. Neil õnnestub S.W.O.R.D. tiimi poolt riiki toodud sideseadmetega edastada vabasse maailma info, mis avab kohutava pildi Jaapani riigist ja selle asukatest. See on õõvastavam kui Vexille või S.W.O.R.D. oskasid karta.

Filmi tehniline teostus pakub esteetilist naudingut kuid ikkagi jättis film mind leigeks ja ei pannud nii kaasa elama nagu Matrixi triloogiad. Filmis on mõjutusi ulmeklassikatest "Dune", "Blade Runner" ja "Matrix". Filmi sissejuhatav proloog on saanud inspiratsiooni Citroen robottantsu reklaamidest ja lubab tempoka, kaasakiskuva algusega vähemalt 8 palli väärt filmielamust, kuid edaspidi on teostus veidi lahjem. Hindaks 7-ga.

3 kommentaari:

Trash ütles ...

Kuidas see siis nii juhtus, et oma "Let The Right One In" arvustuses minu varasema tekstiga nii sarnastel mõtteradadel uitasid? Järsku oleme sünnitusmajas lahutatud kaksikud kel telepaatiline side säilinud? He he! :)


Minu teks: "Lisaks aga veel ka kiiksuga musta huumorit ning näpuotsaga puistatud draamat teemadel nagu vanemate lahutus, koolikiusamine ja alkoholism, ehk kuumale verele tasakaaluks põhjamaa külma depressionismi."

Ja sinu: "Maitsekasse kokteili on lisatud ka kiiksuga musta huumorit ja veidi puistatud draamaatikat: vanemate lahutus, koolikiusamine ja alkoholism. Vampiirliku verest toitumist tasakaalustab põhjamaiselt külm depressionism."

Olev ütles ...

Kirjutasin mustandi öösel enne uinumist. Kuna vahepeal olin veel vaadanud Kinomajas igavavõitu Hiina filmi "God, men, dog" ja telerist midagi, otsustasin unisena hommik on õhtust targem - värske peaga kirjavigu parandada. Hommikul pärast korduste vältimist ja mõtete sõnastuse ladusamaks lühendamist, avastasin sõnade arv alla 400... kartsin natuke nagu lühikese võitu.
Lugesin mida mujal filmi kohta kirjutatud. Kohkusin ära juba keskpäev käes ja peaks avaldama. Panin siis kiiruga loetu põhjal kaks sinu sõnastusega sarnast lauset juurde ja sõnade arv saigi üle neljasaja: 421 ning avaldasin oma isiklikus blogis.
Kuku "Keskpäeva" tunni kuulamise ajal viimistlesin veel sõnastust PÖFFi blogis (epl.ee domeeniruumis) edasi, seal vaja olla eriti hoolikas õigekirjaga.
Lisades lauseid ühe teise blogija pettunud arvustuse kummutamiseks ja täpseimaid omadussõnu nagu: kanister ihusooja verega
Kuna tormasin prantsuse filmi "Klass" vaatama, siis enda blogis jäid parandused hilisemaks...

Olev ütles ...

Filmi kaugeks jäämine võis olla osalt tingitud ehk sellest, et film oli jaapani keeles ja raske oli pärast kahte head filmi mind animatsiooniga üllatada. Eriti kui "Valss Bashiriga" oli väga võimsa algusega, eriti hea oli helitaust.

 
Blog.tr.ee